kishsara

kishsara

kishsara

kishsara

kishsara

۳ مطلب در خرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

نقشه کیش را که نگاه کنیم، آن بالای بالا و نوک دماغه، جایی‌ هست که به آن کلبه هور کیش می‌گویند. خلوت و دنج است و پیست دوچرخه‌سواری جزیره از کنارش می‌گذرد؛ جایی که می‌گویند غروبش را نباید از دست داد.

کلبه هور کجاست؟

قسمت شمال جزیره کیشقسمت شمال جزیره کیش

 

کیش، جاده جهان، قبل از میدان غروب؛ این آدرس دقیق کلبه هور کیش در غرب جزیره است. رفتن به این ساحل صخره‌ای زیبا در هر ساعتی از شبانه‌روز ممکن است و برای دیدن زیبایی‌های آن نیاز به خریدن بلیط و پرداخت ورودی نیست. اما این را هم باید بدانیم که اینجا از مرکز جزیره دور است و اگر ماشین نداریم باید با تاکسی تلفنی برویم.

هور، فضایی بین دو صخره است که در آن آب دریا آرام می‌گیرد. این قسمت اسم خودش را از کلبه‌ای قدیمی می‌گیرد که زمان‌های قدیم ماهیگیران در آن استراحت می‌کردند.

درباره هزینه حمل خودرو به کیش اینجا بخوانید. 

چرا باید اینجا را ببینیم؟

قسمت شمال جزیره کیشقسمت شمال جزیره کیش

سفر به کیش بدون دیدن کلبه هور ناتمام است، چون بیش از هر چیز طبیعت زیبای این ساحل صخره‌ای ما را به شوق می‌آورد. ساحل کلبه هور کیش در واقع یک دماغه صخره‌ای‌ست که آبزیان زیاد و متنوعی در آن زندگی می‌کنند. در بستر صخره‌ای این دماغه، هامور، سرخو، سنگسر، انواع صدف‌ها و لاکپشت‌ها زندگی می‌کنند و شفافیت آب ساحل باعث می‌شود مثل بیشتر جاهای جزیره بتوان رفت‌و‌آمد ماهی‌ها را تماشا کرد.

کشتی‌های به گل نشسته در هر ساحلی که باشند، قصه خاصی دارند؛ قصه‌هایی که بیشتر با افسانه‌ها و داستان‌های عجیب‌و‌غریب آمیخته می‌شوند. در کیش کشتی یونانی معروف است؛ کشتی‌ای که نیم قرن پیش به گل نشست، کسی نتوانست آن را بیرون بیاورد و در نهایت به یک جاذبه دیدنی تبدیل شد.

دومین کشتی به گل نشسته معروف در جزیره کیش، در ۲۰۰ متری ساحل کلبه هور است. این کشتی زیاد قدیمی نیست و خیلی هم درباره‌اش داستان‌سرایی نشده. می‌دانیم که کشتی ایرانی‌ست و زمانی همان ماهیگیرانی که در کلبه هور پناه می‌گرفتند، از آن برای صیادی استفاده می‌کردند. این کشتی به‌تازگی نورپردازی شده و در شب حال‌و‌هوای ساحل را عوض می‌کند.

هور کیشهور کیش

وقتی به این جزیره می‌رویم هم می‌توانیم از طبیعت بکر و دریای بی‌نظیرش لذت ببریم، هم ماهیگیری کنیم یا سراغ تفریحات دیگری مثل غواصی برویم. اگر قصد نداریم هیچ‌کدام از این کار‌ها را کنیم، فقط می‌توانیم در ساحل راه برویم و از آرامش زیاد و صدای موج‌هایی که به صخره می‌خورند لذت ببریم. اگر غروب یا شب به ساحل هور کیش برویم لذت‌مان دوچندان هم می‌شود.

چه امکاناتی دارد؟

در این قسمت از جزیره، آلاچیق، نیمکت، باربیکیو هست. در ساحل جنوبی، یعنی همان محل ورود و خروج به دماغه، سایت غواصی ساحل کلبه هور قرار دارد.  اگر برای غواصی وارد آب شده‌ایم باید بدانیم که عمق سایت غواصی از شمال به جنوب زیاد می‌شود. وقتی به شمالی‌ترین نقطه برسیم، ذوق‌زده می‌شویم؛ در عمق هشت متری دریا هستیم و ماهی‌ها و لاک‌پشت‌ها دور‌و‌برمان در حال رفت‌وآمدند و حتما شنا کردن با آنها کیف دیگری دارد.

ساحل هورساحل هور

جاذبه‌های نزدیک

جاذبه‌های کیش آنقدر زیادند که هر جای جزیره که باشیم با کمی پیاده‌روی به یک جای دیدنی جدید می‌رسیم؛ البته حساب کلبه هور جداست چون از مرکز جزیره دور است.

در نزدیکی کلبه هور کیش یک غار زیبا هست که فاصله کمش با این جاذبه باعث می‌شود آن را جزئی از ساحل کلبه هور بدانند. دیدن این غار پنج متری که رسیدن به آن با غواصی ممکن است، وقت مدکامل، خیلی هیجان‌انگیز است.

  • kishsara kishsara
  • ۰
  • ۰

فصل گرم در حال نزدیک شدن است و استراحتگاه جزیره در بالای رادار همه قرار خواهد گرفت. جزیره کیش، واقع در خلیج فارس نزدیک جزیره قشم، جزیره معروف ترین جزیره جزیره و چهارمین محبوب ترین مقصد گردشگری در جنوب غربی آسیا است.

گردشگری کیش، این محبوبیت را به چند عامل تقلیل می دهد. کیش در کنار قشم یک منطقه تجارت آزاد است. این بدان معنی است که گردشگران نیازی به داشتن ویزا هنگام ورود به کیش ندارند، مگر این که بیشتر از 14 روز باقی بمانند. این بدان معنی است که تقریبا تمام کالاها در مقایسه با سایر مناطق غیر آزاد تجاری در Kish ارزان تر می شوند.

اما این واقعا جزیره مروارید خلیج فارس و یک مقصد توریستی به شدت محبوب است، اما جاذبه های متعدد و امکانات تفریحی آن است. بیایید نگاهی به برخی از جاذبه های محبوب ترین که به گردشگری پرجمعیت جزیره کیش کمک می کنند.

  • kishsara kishsara
  • ۰
  • ۰

کیش یکی از دیدنی های کشور عزیزمان است که بسیار برای ما حائز اهمیت می باشد و یکی از بهترین مقاصد گردشگری سطح کشور به شمار می رود که بسیار مکان های دیدنی نیز دارا بوده و می تواند به تمام هم میهنان خویش سرویس دهی نماید.

کیش از پرمسافرترین جزیره‌های ایران است که جاهای دیدنی و تفریحی بسیاری دارد. کسانی که اهل خوش‌گذرانی و تفریح‌های مهیج و متفاوت‌ هستند می‌توانند از سفر به کیش تجربه‌ای به یادماندنی برای خودشان بسازند.

زیبایی ها و جاهای دیدنی کیش باعث شده اند که این جزیره لقب مروارید خلیج فارس را به خود اختصاص دهد. در این مطلب که به نوعی راهنمای سفر به کیش محسوب میشود، جاهای دیدنی کیش را به شما معرفی خواهیم کرد.

بوستان آهوان کیش(Park gazelles)

بوستان آهوان کیش یکی از جذاب ترین جاهای دیدنی کیش است، این بوستان با زمینی به مساحت 2 هکتار در سال 1380 در انتهای خیابان فردوسی جزیره کیش واقع شده است. در این بوستان به غیر از آهو چند گونه های دیگری از حیوانات مثل شیر، روباه، شغال، میمون، گوزن و انواع پرندگان نیز نگهداری می شوند، ولی آهوها برخلاف سایر حیوانات که در قفس نگهداری می شوند، به صورت آزادانه در این پارک زندگی می کنند. کودکان علاوه بر مشاهده این حیوانات زیبا می توانند از وسایل بازی موجود در این پارک نیز استفاده کنند.

باغ پرندگان و پارک دلفین‌ها:

این مجموعه به اسم پارک دلفین‌ها شناخته می‌شود و یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی کیش است. با واردشدن به مجموعه در ابتدا به باغ پرندگان می‌روید. در این باغ از نزدیک حدود ۵۰ گونه از پرنده‌های مختلف را خواهید دید. وقت‌گذراندن بین طاووس‌ها، طوطی‌ها، پلیکان‌ها و پرندگان دیگری که کمتر امکان دیدنیشان پیش می‌آید، تجربه جذابی خواهد بود.

در قسمت دیگر این پارک از آکواریوم آب‌شور دیدن می‌کنید که در آن انواع پستانداران دریایی از جمله شیر دریایی، گربه دریایی، پنگوئن و … نگهداری می‌شود. نمایش دلفین‌ها و کلاسیک‌شو از برنامه‌های دیگر این مجموعه است.

قیمت پکیج بازدید از باغ پرندگان، پارک دلفین‌ها و کلاسیک‌شو برای هر نفر ۱۱۲ هزار تومان است.

تفریحات آبی جزیره کیش

اگر به تفریحات آبی علاقه مندید، در کیش میتوانید به گزینه های متنوعی، از آب چترسواری (پاراسیلینگ) و غواصی گرفته تا موج سواری و جت اسکی، دسترسی داشته باشید. خدمات مربوط به این فعالیت ها توسط جوانان مهمان نواز بومی به گردشگران ارائه میشوند.

اما اگر علاقه ای به این قبیل هیجانات ندارید، حداقل لذت قایق سواری با قایق های کف شیشه ای و تماشای دنیای رنگی زیر آب را از خودتان دریغ نکنید!
مسیر دوچرخه سواری کیش یکی از طولانی ترین و خوش منظره ترین مسیرهای دوچرخه سواری کشورمان است. در سرتاسر این مسیر 75 کیلومتری، هیچ ماشینی جلوی راه تان نخواهد بود و می توانید با خیال راحت هرجا که دلتان خواست ترمز کنید و از آب های نیلگون خلیج فارس عکس های هنری بگیرید.

نیازی هم نیست که حتما خودتان دوچرخه داشته باشید! به راحتی می توانید از ایستگاه های مخصوصی که در نقاط مختلف جزیره تعبیه شده اند، دوچرخه کرایه کنید. سه چرخه، دوچرخه دونفره و اسکوتر نیز برای کرایه وجود دارند که میتوانید ساعتی یا روزانه کرایه شان کنید.

خانه بومیان(Native house)

یکی از جاهای دیدنی کیش خانه بومیان کیش است که قدمتی بیش از 200 سال دارد. این بنا در قدیمی‌ترین محله‌ی کیش قرار دارد که اکنون به موزه تبدیل شده است. هدف از تبدیل خانه بومیان کیش به موزه معرفی تاریخ، فرهنگ، آداب و رسوم، معیشت و صنایع دستی منحصر به فرد بومیان کیش بوده است، این منزل پس از موافقت صاحب آن و گرفتن مجوز لازم از سازمان منطقه آزاد کیش در فروردین سال 1393 با هدف اشتغالزایی، مشارکت بومیان در بخش گردشگری و تحقق توسعه گردشگری پایدار برای جزیره کیش، خانه بومیان به خانه مردم شناسی بومیان کیش تبدیل شد. تمامی اتاق ها و فضاهای خانه با حفظ معماری سنتی با استفاده از مصالح بومی بازسازی شد و سبک زندگی بومیان کیش در 80 سال پیش بازسازی شده است. این خانه مساحتی به اندازه‌ی یک هزار و 200 مترمربع دارد. فضای داخل خانه شامل 15 اتاق و دو حیاط مجلسی و خانوادگی می‌باشد.

خانه مردم‌شناسی بومیان کیش:

خانه مردم‌شناسی بومیان کیش، حدود ۲۰۰ سال قدمت دارد و با سبک معماری کاملا بومی، در یکی از محله‌های قدیمی کیش ساخته شده است. این خانه به یکی از شخصیت‌های معروف و محبوب کیش به نام حاج عبدالله‌بن‌شاهین تعلق داشته و از سال ۹۳ به خانه مردم‌شناسی تبدیل شده است. در این خانه تاریخی می‌توانید سبک کار و زندگی بومیان در دوران‌ گذشته را ببینید و با ابزار و وسایل قدیمی‌ای که از آن‌ها برای ماهیگیری، پخت‌وپز، نگهداری و تهیه خرما و… استفاده می‌شد آشنا شوید.

هزینه بلیت ورودی موزه برای هر نفر ۱۰ هزار تومان است و بازدیدکنندگان می‌توانند صبح‌ها از ساعت ۱۰ تا ۱۳ و بعد از ظهرها از ساعت ۱۶ تا ۲۱ از این موزه دیدن کنند.

آدرس: کیش، محله سفین قدیم، ۲۰۰ متری بازار ماهی به‌سمت کشتی یونانی، روبه‌روی بندرگاه صیادی

کشتی یونانی جزیره کیش

در سال 1345 کشتی «خولا اِف» در سواحل جنوب غربی کیش به گِل نشست. این کشتی در بریتانیا ساخته شده بود و در طول عمرش مالکان مختلفی داشت، اما آخرین مالک آن یک یونانی بود. تلاش های بسیاری برای نجات کشتی انجام شد که البته هیچکدام شان به نتیجه نرسیدند و کشتی در نهایت همان جا رها شد.

کشتی یونانی یکی از زیباترین جاهای دیدنی کیش است. این کشتی عظیم‌الجثه به ویژه هنگام غروب منظره عکاس پسندانه ای دارد و یکی از جاهای دیدنی کیش به حساب می آید و گردشگران زیادی برای دیدنش به این نقطه از جزیره می آیند.
  • kishsara kishsara
خريد بزرگ کننده آلت تناسلي