kishsara

kishsara

kishsara

kishsara

kishsara

  • ۰
  • ۰

استفاده از پروازهای چارتری

بارها واژه چارتر، از طریق گوناگون و با عناوین مختلف به گوش شما خورده است. پیشنهاداتی که شرکت های مسافربری از طریق بسته های مسافرتی و بلیط ها با قیمت ارزان و مناسب ارائه می شود، تا مسافران را به وسوسه بیاندازد. نکته اینجاست که اکثر پروازهای کشور از طریق همین شرکت های مسافربری توسط پروازهای چارتر صورت می گیرد. اما سوالی که ممکن است برای شما پیش بیاید این است که بلیط چارتر چیست و چرا انقدر محبوب است؟ ما چرا باید از پروازهای چارتری استفاده کنیم؟ بلیط چارتر چه فرقی با دیگر بلیط ها دارد؟ در ادامه،‌ مستر بلیط پاسخ تمام این سوالات را برای شما آماده کرده است.

 

 

بلیط چارتر چیست؟

چارتر (Charter) در لغت به معنای دربست اجاره دادن است. حالا اگر این واژه را در صنعت هواپیما و گردشگری به کار ببریم به معنی آن است که شرکت های مسافربری یا اشخاص حقیقی بخواهند تمام صندلی های هواپیما را اجاره کنند. به این شکل که آژانس های هواپیمایی همه یا تعدادی از صندلی های هواپیما را از یک ایرلاین اجاره کرده و بلیط های آن را به صورت چارتر مستقیم به مسافران عرضه می کند.

مطابق این تعاریف متوجه می شویم، آژانس های مسافرتی سعی دارند پروازهای محبوب و پرطرفدار را در بازه ها زمانی خاص چارتر کنند. بسته به این شرایط آژانس ها می توانند پروازها را در مدت زمان مشخصی اجاره کنند. برای مثال پرواز تهران استانبول از جمله پروازهایی است که در طول سال مسافران زیادی از این طریق سفر می کنند، بنابراین این عاقلانه است که شرکت های هواپیمایی اینگونه پروازها را در طی سال اجاره کنند. درست است که شرکت های هواپیمایی بلیط چارتر را ارزان می فروشند، اما آنها از فروش این بلیط های ارزان سود می برند چون آنها می توانند تا جایی که امکان دارد صندلی های هواپیما را اجاره کنند. به همین خاطر است که هر چقدر به زمان حرکت پرواز نزدیک تر می شوید قیمت این بلیط ها کاهش پیدا می کند، چون هزینه صندلی های هواپیما از قبل به خط هوایی پرداخت شده است و شرکت هواپیمایی در تلاش است که این قیمت ها را جبران کند.

از جانب دیگر، مسافران می توانند با خرید بلیط های چارتر در هزینه های سفر خود صرفه جویی کرده و تا حد امکان ارزان تر سفر کنند. اما پروازهای چارتری نسبت به پروازهای معمولی انعطاف پذیر نیستند. پروازهای سیستمی نوع دیگری از پرواز هستند که مسافران می توانند از ماه ها قبل بلیط خود را رزرو کنند. اگر هم قصد داشته باشند بلیط خود را پس بدهند با کسر مبلغ اندکی از قیمتی که پرداخته کرده اند، می توانند این کار را انجام دهند. ولی در پروازهای چارتری این امکان وجود ندارد. در بلیط چارتر امکان تغییر زمان و مکان وجود ندارد و اگر بنا به هر دلیلی مسافر از پرواز خود پشیمان شود نمی تواند بلیط خود را پس دهد و می توان گفت بلیط سوخت می شود.

استفاده از پیش فروش قطار

چرا باید از پیش فروش قطار استفاده کنیم؟

سفر با قطار به دلیل ایمنی و بی خطر بودن آن طرفداران زیادی دارد و کسانی که سفر با قطار را تجربه کرده اند ترجیح می دهند که همیشه از این وسیله برای مسافرت های خود استفاده کنند. در فصل های تابستان و تعطیلات نوروز که مسافرت ها به اوج خود می رسند خرید بلیط قطار بسیار مشکل می شود و قیمت آن افزایش می یابد، از این رو برخی از شرکت های حمل و نقلی به منظور رفاه حال مسافران همیشه در این ایام تعدادی از بلیط های خود را پیش فروش می کنند. این بلیط ها دارای قیمت کمتری هستند و مسافران با خرید آن ها می توانند سفرکم هزینه تری را تجربه نمایند.

پیش فروش بلیط قطار

شاید این سوال خیلی از افراد باشد که چگونه بدانیم بلیط ها در چه زمانی پیش فروش می شوند؟ پیش فروش بلیط های قطار همانند بلیط هواپیما در ایام خاصی از سال که میزان تقاضا بلیط مخصوصا در مسیرهای پر تردد به شدت افزایش می یابد صورت می گیرد. بلیط قطار اصفهان مشهد یکی از همان بلیط های پر فروش است که حتما باید در ایام پیش فروش بلیط آن را رزرو نمود.  راه آهن جمهوری اسلامی ایران معمولا طی اطلاعیه هایی قبل از نوروز، تعطیلات تابستان واربعین بازه های زمانی  پیش فروش بلیط ها را اعلام می کند که در شهرهای مختلف این تاریخ متفاوت است.

 مسافران عزیز می توانند برای کسب اطلاعات دقیق تر از زمان پیش فروش بلیط ها در شهر خود به سایت کارگزاری های ریلی مراجعه نمایند.معمولا برای ایام نوروز پیش فروش بلیط ها از بهمن ماه آغاز می گردد و برای تعطیلات تابستان، اردیبهشت  اغلب موعد پیش فروش بلیط ها است. بنابراین مسافرانی که قصد دارند بلیط های پیش فروش شده را برای سفر خود رزرو نمایند باید در این ایام مرتبا اطلاعیه های که در رابطه با  پیش فروش قطار منتشر می شود را دنبال کنند که فرصت را از دست ندهند

چرا خرید بلیط پیش فروش قطار توصیه می شود؟

در مواقعی که میزان مسافرت ها مخصوصا در مسیرهای پرتردد مانند تهران، مشهد، شیراز و .. افزایش می یابد همانند سایر ایام سال نمی توان چند روز قبل از سفر برای رزرو بلیط قطار اقدام نمود. زیرا ظرف مدت زمان کوتاهی تمامی  بلیط های  شرکت های حمل و نقلی مختلف به فروش می رسد در نتیجه به علت نبود بلیط تمام برنامه ریزی های سفر شما در تاریخ در نظر گرفته شده به هم می ریزد و مجبور هستید که  ازهواپیما یا اتوبوس استفاده نمایید و احتمال یافتن بلیط آن ها نیز کم است. از این رو توصیه می شود برای جلوگیری از نگرانی و استرس و داشتن سفری راحت به دور از دغدغه یافتن بلیط در دقیقه نود از قبل بلیط قطار پیش فروش شده تهیه نمایید. از طرفی این بلیط ها با قیمت مناسبی عرضه می شوند و بهتر می توانید هزینه های سفر خود را طبق برنامه ریزی ها مدیریت نمایید زیرا بلیط ها درایام خاص دارای نوسان و افزایش قیمت هستند و موجب می شوند مجبور به پرداخت هزینه های پیش بینی نشده ای شوید.

 

 

 

 

 

  • ۹۹/۰۱/۲۴
  • kishsara kishsara

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
خريد بزرگ کننده آلت تناسلي