اگر به تازگی #بازاریابی محتوایی را آغاز کرده و یا اینکه مدت زمانی است از این رویکرد استفاده میکنید، بررسی مجدد برنامهی استراتژی محتوا به هیچ عنوان به ضرر شما نخواهد بود. این کار به منظور حصول اطمینان از به روز بودن، خلاقانه بودن و قدرتمند بودن آن انجام میپذیرد. اما استراتژی محتوا به چه معناست؟ در این مطلب از وبسایت ابوالفضل دانش به بررسی همه چیز در مورد استراتژی محتوا خواهیم پرداخت.
باید بگوییم در زمینهی بازاریابی #محتوا رقابت سختی پیش رو دارید: بر اساس مؤسسهی بازاریابی محتوا (#Content Marketing Institute) در سال ۲۰۱۸ میلادی، موفقترین کسب و کارهای B2B 1بیش از ۴۰ درصد از بودجهی خود را صرف بازاریابی محتوایی کرده اند که این میزان نسبت به سال ۲۰۱۷ میلادی یک درصد افزایش داشته است. اولین قدم برای موفقیت، داشتن برنامهی بازاریابی هوشمندانه و قوی است.
توضیح اینکه #استراتژی محتوا دقیقاً چیست میتواند کاری دشوار باشد. با هم به تعاریفی که توسط افراد مختلف در مورد استراتژی محتوا آورده شده، نگاهی خواهیم داشت.
کریستینا هالورسون (Kristina Halvorson) دربارهی تعریف استراتژی محتوا چنین میگوید: «برنامه ریزی برای خلق، تحویل و سیاست گذاری محتوایی مفید و قابل استفاده.»
از نظر مایکل برنر (Michael Brenner) استراتژی محتوا اینگونه تعریف میشود: «یک استراتژی محتوا بازاریابی خطی و سنتی را از طریق تعریف پروسه و سپس فراهم آوری منابع صحیح برای تولید جریان منظمی از محتوا که مطابق با نیازهای خریداران در تمامی مراحل چرخهی خرید باشد، نا امید خواهد کرد.»
به بیان دیگر، استراتژی محتوا به مدیریت هرگونه رسانهی قابل لمس که تولید میکنید و صاحب آن هستید، اعم از نوشتاری، بصری، قابل دانلود، … گفته میشود. استراتژی محتوا بخشی از برنامهی بازاریابی است که به طور پیوسته نشانه دهندهی این است که شما چه کسی هستید و چه تجربه و تخصصی را وارد آن صنعت به خصوص خواهید کرد.
ممکن است تا بحال دربارهی میزان اهمیت تولید محتوا در رشد یک کسب و کار مواردی را شنیده باشید، اما در این مطلب در خواهید یافت که این موضوع به یک هدف بسیار دقیق برنامه ریزی شده نیازمند است. زمانی که استراتژی محتوا را توسعه میدهید، مواردی کلیدی وجود دارند که نباید از دید شما پنهان بمانند:
- ۹۹/۰۱/۲۱